20. aug. 2010

Første skoledag.


Min værtsbror Jarrett og jeg på første skoledag
Det går bedre og bedre herovre, de første par dage var lidt svære, men det er virkelig en anden kultur herovre, som er svær at vende sig til. Jeg falder mere og mere til, og nu mere jeg falder til, jo bedre går det. Så det er rigtig godt
I dag startede skolen. Det var fint nok, sådan som skolen nu er. Men jeg tror at nu længere ind i skoleåret jeg kommer, nu bedre bliver det og jo nemmere bliver det at huske de forskellige navne og klasser. For det med navne går ikke så godt... Jeg er dog glad for at skolen startede, så jeg har mere at koncentrere mig om, så jeg ikke bare sider og laver ingenting.
Skolen er ikke så stor, så jeg tror ikke det varer længe før jeg kan finde rundt der.
Nå men de klasser jeg har i første semester er:

1. Physical Science
2. Health
3. P.E. (gymnastik)
4. study Hall (tid til at lave lektier)
5. Lunch
6. American History
7. Geometry
8. English 2

Andet semester ligner meget godt. Jeg er blevet sophmore, så det er folk på min egen alder. Jeg måtte selv vælge hvilken årgang jeg ville på, og jeg ville egentlig gerne være senior, men jeg vil heller ikke havde et svært år, og da folk er på min egen alder når de er sophmore, så blev det det. Og det er jeg tilfreds med. Regler er der mange af! Fx. skal alle have det samme tøj på til idræt, og det tøj koster 13$ hvilket er omkring 72 kr. så det er ikke så galt, men stadigvæk.
Min værtssøster og jeg på førsteskoledag
Og en anden regel er, at man ikke må have shorts på, der går over knæene, man må ikke have bluser på så man kan se brystet og så må man heller ikke havde hængerøv (men det er jeg lidt ligeglad med) og så skal man komme til tiden, ellers får man en slags straf og hvis man har for mange af dem sker der et eller andet. Og man skal virkelig lave sine lektier. Hvis man ikke gør det skal man skrive ned hvorfor man ikke gjorde det og så får man en straf mere. Så når jeg kommer hjem, er jeg det mest disciplineret barn EVER! En god ting er dog at klokken ringer når man har frikvarter, så man skal ikke vente til læreren er færdig med at snakke, og det er der da heller ikke nogen der gør!
Cheerleading/dans går også godt og det er rigtig sjov, og svært. Jeg tror at coatch ville have mig til at flyve mere, så det bliver rigtig sjovt! Jeg glæder mig til jeg får min uniform.
Det er stadig utrolig varmt! Og der er selvfølgelig ikke air condition på skolen, så det er en varm fornøjelse.

2 kommentarer:

  1. Hej Sille :D
    Jeg vil bare sige tusind tak for det smukke kort af Central Park fra New York :D
    Lyder som at starten har været lidt hårdt. Håber dog det går bedre nu.
    Hvordan var skolen? Fik i lektier for første dag?
    Og du må tage nogen billeder af det der cherleading så vi kan se dig i action :D
    Og ved ikke om du har skrevet det før og jeg så bare ikke har fattet det, men den familie du bor ved nu. Skal du bo ved dem resten af året?
    Og lige til sidst, har du en adresse man kan skrive til? Nu er det jo snart din sweet 16 :D

    SvarSlet
  2. Heej Nim
    Det var da så lidt! Ja starten har været hård. Og har læst mig frem til (i alle de papir vi har fået) at jeg nok har fået en lille smule kulturchok. Men dagene går bedre og bedre, og jeg falder mere og mere til, hvilket jo er en positiv ting!
    Skolen er fin nok, du kender det fra film osv. :P Jep jeg fik lektier for første dag!
    Billederne skal nok komme, jeg fik min dragt i dag :D
    Jeg regner med at jeg skal bo hos dem resten af året.
    Jeg sender adressen til din mail :)

    SvarSlet

Du kan sagtens skrive en kommentar selvom du ikke er logget ind. Skriv du bare løs, det er så dejligt at få en kommentar