2. sep. 2010

Hvor jeg nyder det!

Ihh hvor går det bare GODT! Det har taget sin tid at komme til dette punkt, men nu er jeg her og det er fantastisk! Jeg er endelig begyndt at nyde det sådan rigtig herovre. Skolen går bedre og bedre og jeg er begyndt at snakke med mange.

Der er endda en dreng ved navn Zack der har spurgt mig om jeg ville følges med ham til homecoming. Han virker vældig flink og er med på skolens fodboldhold. (Han skulle eftersigende også have en six-pack der siger spar 2. Men det ved jeg jo ikke noget om...) Men som sagt folk er bare vældig flinke og vil lære alle mulige ord på dansk. Jeg har fortalt dem at pat betyder bryst/boob. Min cheerleadertræner hedder Pat til fornavn, så der er nogle der kalder hende coatch Boob.

I søndags var jeg med familien Winder ude og sejle på Yellowstone lake, hvor vi prøvede en af de der kæmpe baderinge (se billederne). Det var super sjovt. Båden tilhører Denises kæreste, Randy. Så hans søn, Jarren og ham selv var også med. Så for at gøre mine familietitler lidt mere kompliceret, så har jeg også en værts-bonus-far og en værts-bonus-bror. Men Jarren er vist ikke helt normal. Han snakker konstant, jeg ved godt jeg snakker meget, men det her barn snakker virkelig KONSTANT! På vej ud til søen kørte vi over en bro, og han kiggede på mig og sagde at denne bro er nybygget, og så kiggede han væk igen. Det er lidt svært at holde ham ud... Og så har han næsten det samme navn som min værtsbror Jarrett.

Nå men lige nogle ting som er sværere at håndtere eller bare er underlige.

1. Andrea og Denise tisser med åben dør. Jeg er blevet fortalt at jeg skal være åben for kulturen herovre, men det der gør jeg altså ikke! Jeg fortrækker at tisse med døren lukket!

2. Reglerne. Alle de regler der er på den skole. det er helt vanvittigt! Jeg synes altså der er mange.

3. I min værtsfamilie sidder man ikke og spiser sammen, eller det er i hvert faldt sjældent. Man finder også tit selv på noget at spise for Denise kan ikke lave mad. Sådan som her til aften, hvor Denise sover hos sin kæreste, og mig, Andrea og Jarrett skal selv finde på noget og spise. Min mor ville ikke være væk en aften ude at være sikker på at der er mad i køleskabet. Men jeg har hørt over i skolen at sådan er det i mange familier herovre.

4. Frokosten i kantinen. Det er for det meste god, men ikke speciel sund. I dag fik vi en bolle med smeltet ost (det var der ikke sparet på) og røget skinke m. overkogte bønner og æblegrød. Sjov kombination ik? Jeg kan selvfølgelig selv lave min madpakke, men for at være ærlig, så gider jeg ik, og man kan ikke få noget ordentligt brød såå det bliver kantinens mad.

5. Agurkerne er ikke lige så gode som de danske! De er større i omkredsen og der er kæmpe kerner inden i dem, og så smager de mere surt i det.

6. Og henne i skolen om morgenen skal vi rejse os op, lægge vores hånd på hjertet og vende os mod det amerikanskeflag der hænger i klassen og ud af højtaleren kommer rektors stemme og han siger en eller anden slags tale. Lidt aller trosbekendelsen. Vældig amerikansk hvis i spørger mig.

Men alt dette er jo bare små luxus problemer, og jeg er ved at vænne mig til det. Så alt er bare FANTASTISK! Og ikke nok med det, så har jeg fødselsdag på lørdag!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du kan sagtens skrive en kommentar selvom du ikke er logget ind. Skriv du bare løs, det er så dejligt at få en kommentar