9. sep. 2010

Besøg på Universiteter og Taco Bell


Så her til aften var jeg for første gang på Taco Bell med nogle piger fra cheerleader holdet. Det var ikke ringe, det smagte rigtig godt! Det er en madkæde, lidt aller McDonald, bare med mexicansk mad i stedet for og efter min mening bedre og sikkert også sundere.





















Så i mandags tog Denise, Andrea og hendes mormor og jeg til Iowa hvor vi skulle besøge to universiteter som Andrea måske skal gå på næste år. Det var en lille tur med overnatning på et hotel med swimmingpool. Andrea, Denise og bedstemor (jeg kan ikke huske hendes navn) havde sådan et godt forhold til hinanden, at jeg helt kom til at savne min mor og mormor.
Det første universitet vi så var The university of Iowa. Det var SÅ flot og stort! Det var som en lille by (med 30.000 studerende) alle bygningerne hvor der foregik time i var gamle flotte bygninger. Det var så imponerende og flot at jeg næsten ville gå der! Det andet universitet var The university og northern Iowa. Det var også stor og flot, men ikke lige så imponerende som den første. Men det sjove ved nr. 2 universitet var at vores guide var halvt dansk og hendes bedstemor snakkede flydende dansk. Lidt pudsigt. Begge universiteter var så store at man ikke kunne få det ind på et billede og vise hvor imponerende det var.

Lige nogle flere sjove, underlige og mærkværdige ting.

1. Hvergang folk skal forklare hvem en person er og hvordan han/hun er, så siger de altid om personen kommer fra en god familie

2. Vandet der kommer ud fra vandhanen smager af swimmingpool vand, altså klorinvand. Py føj da! heldigvis køber Denise vand på flaske til mig.

3. Chelsea (en af de piger jeg kommer bedst ud af det med) troede at Danmark var en by i Tyskland!

4. Herovre må man jo køre bil når man er 16, og det er super underligt at blive kørt rundt af en på min egen alder! Og jeg kan sagtens mærke at de ikke er helt modne nok til at køre bil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du kan sagtens skrive en kommentar selvom du ikke er logget ind. Skriv du bare løs, det er så dejligt at få en kommentar