2. dec. 2010

Jeg vil godt indrømme at savner lille Danmark

Jeg savner folkeskolen, jeg savner min mor og bonusfar og min far og bonusmor og min to små søskende, jeg savner alle mine bedsteforældre, rettere sagt jeg savner min familie, jeg savner alle mine danske venner, jeg savner at være god i skolen, jeg savner at kunne snakke et sprog flydende og at ingen laver grin med min danske, modbydelige accent, jeg savner dansk jul med alle de danske traditioner (og det er kun 1. december), jeg savner at havde et rigtig træ i stuen hvilket også betyder at jeg savner duften af grantræ, jeg savner en leverpostejsmad med agurk, jeg savner at kunne forstå hvad alle snakker om, jeg savner dansk offentlig transport, jeg savner sund mad, jeg savner alle mine gamle kollegaer, jeg savner at se den nye sæson af Top Model med min mor, jeg savner at cykle, jeg savner at mit hus er pyntet op til jul med bare en anelse stil, jeg savner at høre 80'er musik med min veninde Nanna, jeg savner at havde et grineflip hver eneste dag i skolen, jeg savner mine Angulus vinterstøvler, jeg savner dansk mode, jeg savner at sige ordet hyggeligt, jeg savner at være normal. Rettere sagt, min dag har ikke været helt så god... OKAY så slem har den hellere ikke været, og livet herovre er dejligt og fantastisk. Faktisk at det begyndt at sne herovre, i går faldt den første sne. Jeg var til en basketballkamp med min veninde Kalie og vores jv team vandt. Jeg har næsten sendt mine papir afsted så jeg kan tage til Hawaii i januar. De eneste grunde til at jeg havde en dårlig dag er at skolen er svær, og at jeg hader, hader at være nød til at koncentrere mig mere i skolen, og bruge mere tid på lektier end jeg normal skal. Og jeg kan ikke li' at vaere usikker paa et emne, specielt ikke naar jeg ved at jeg skal op i det til eksamen i januar og naar aaret ender. Og jeg har indset at december bliver sværere end jeg troede, alle min families juletraditioner, pakkelege, julekalendere, julefrokoster, konkurrence om hvem der vinder flest penge på skrabbekalenderen, vælte på cyklen i snevejret og alt andet. Det jeg nok kommer mest til at savne er min mormors julemad juleaften.
MEN i skal ikke havde alt for ondt af mig (kun en lille smule) for jeg sidder ikke er og græder eller noget, og jeg har bare en lille smule hjemve - intet slemt. Faktisk har jeg det jo rigtig godt, jeg er placeret i en kæmpe, behagelig stol med min hjemstrikket sweater, som min mormor har sendt til mig , på og min elskede computer i skødet og mine ekstra kilo varmer min krop. Jeg klager ikke, og HEY jeg er i America og har snart været her i 4 måneder! - WAUW hvor heldig er jeg lige? Rimelig heldig og jeg sætter skam også pris på det kan jeg godt fortælle jer.

Oh forresten så fik jeg jo rigtig Thanksgiving mad den anden dag, og jeg kan godt fortælle jer at det var godt. Yummi! Zacks mor ved hvordan man laver mad - og hans familie er bare SÅ søde mod mig.

3 kommentarer:

  1. Åhh Sille, hvor har du det dog hårdt! Jeg føler med dig! Jeg ville heller ikke kune leve uden dansk jul, men for min skyld må du gerne få noget af alt det sne der er her i Danmark, for det er svært at komme rundt. Jeg håber nu alligevel at din jul bliver god, og at det bliver fedt med Amrikansk jul :)
    Knus Line.

    SvarSlet
  2. Så hårdt har jeg det heller ikke haha, jeg havde bare lige et svagt øjeblik hihi Men nej tak, jeg behøver ikke noget sne. Der faldt 30 - 40 cm, hvis ikke mere, i nat. Så vi har rigeligt :)
    Og jeg håber også at den amerikanske jul bliver god.
    - Tak Line og glædelig jul :)

    SvarSlet
  3. Hey,jeg savner sgu ogsaa danmark, bor i england og gjoert det alt for laenge, oev hvor jeg savner Danamrk

    SvarSlet

Du kan sagtens skrive en kommentar selvom du ikke er logget ind. Skriv du bare løs, det er så dejligt at få en kommentar