26. dec. 2010

Glædelig AMERIKANSK jul


December har ikke været helt nem... den har været underlig uden min familie og venner. Men ud over det har den ikke været helt ringe. Vi har haft en masse sne, men har dog ikke haft snefri fra skole. d. 17 december fik jeg juleferie og jeg har lavet alle mulige ting. Jeg har været en del sammen med Zack. Og her den anden dag var det Carlys fødselsdag, så vi tog til Rockford og shoppede. Da vi kom hjem den dag tog vi til team dinner hvor vi blev og overnattede. Næst morgen tog vi alle ud og kælkede. Det var en rigtig god dag. Juleaftens dag startede rigtig godt, alle var i et dejligt humør og julestemningen var endelig begyndt at komme hos mig. Men så kom Andrea hjem og fortalte at hun og Mit ville være sammen med deres far julemorgen (d. 25) og Denise blev rigtig, rigtig sur, for det vidste hun ikke noget om. Alle 3 råbte af hianden, Andrea og Denise græd og Denise ringede til sin eksmand og skældte lidt ud på ham, Denise var bange for at skulle sidde julemorgen for sig selv. På vej op til Denises mor og far sagde hun ikke et ord. Og jeg havde det lidt som om julen var ødelagt, og tænkte på hvor god en jul jeg ville havde haft hvis jeg var i Danmark. Men jeg tænker at det der med en nyskilt familie ikke er helt nemt... Aftenen endte rimelig god, dog var der stadig lidt surhed i luften, men det var ikke så slemt.
D. 25 brugte jeg sammen med Zack og hans familie, for jeg havde ikke lyst til at tage med Andrea og Mit hen til deres far, og jeg ville heller ikke med Denise og hendes kæreste, så jeg var sammen med Zack, hvilket jeg var ganske tilfreds med.
Vi startede morgenen med at pakke gaver op, og jeg fik faktisk rigtig meget fra Kathy og Dan, bl.a. 2 rugbrød, itunes gavekort og en dag på ski med Zack og nogle andre ting. Af Zack fik jeg nogle rigtig flotte øreringe. Efter alle pakkerne var åbnet satte vi os til bords og spiste brunch. Efter brunch gik vi bare og hyggede og spillede spil, og kikkede på vores nye gaver. Vi spillede bl.a. Wii for der var en der fik et dansespil. Det kan godt anbefales! Det er super sjovt, og hårdt. Men jeg tror at der er noget galt, for Zack vandt over alle, og han er en forfærdelig danser! Alle drengene var faktisk rigtig gode.... Noget må der være galt. Til aftensmad fik vi and, for jeg fortalte om at min familie plejere at spise and til jul... og Dan gør meget ud af at prøve at finde danske ting. Så selvfølgelig var det også en dansk opskrift han gik efter... Det kan godt blive lidt for meget. Men han mener det bare godt og det er rigtig sødt af ham.
Selvom min amerikanske jul var god, så kan jeg ikke vente med at komme hjem og ha' en rigtig dansk, dejlig jul med flæskesteg og brunkartofler - yummi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du kan sagtens skrive en kommentar selvom du ikke er logget ind. Skriv du bare løs, det er så dejligt at få en kommentar